visutá lávka u Bechyně

Nejbližší město

Bechyně

Popis

Jedním z několika krásných míst, které lze v okolí Bechyně navštívit, je visutá lávka.

• Článek
  • Jak cestovat
  • Praktické
  • Mapa
  • Fotogalerie
  • Jedním z několika krásných míst, které lze v okolí Bechyně navštívit, je visutá lávka. Nachází se na pravém břehu Lužnice naproti Židovské strouze. Vede k ní nenáročná asi 2 km dlouhá červeně značená cesta z centra města. A tak na tento přírodní výlet vyrážíme z náměstí v Bechyni.

náměstí T.G.Masaryka v Bechyni

Jdeme směrem k řece a sestupujeme po zdejších bechyňských schodech. Spočítali jsme, že jich bylo 220. Jít je nahoru, by bylo asi horší… Cestou ze schodů se před námi otevírají pěkné výhledy do údolí na řeku Lužnici a na romantické Zářečí, část města Bechyně.

výhled do údolí řeky Lužnice a čtvrť Zářečí
    výhled na čtvrť Bechyně Zářečí

Jdeme podél řeky, nad námi míjíme bývalou baštu Katovnu a pěkný domek se sochou svatého ve štítě.

cestou z Bechyně k visuté lávce

U soutoku říčky Smutné s řekou Lužnicí přejdeme železný můstek a přicházíme k informační tabuli stezky Na onen svět. Přečteme si z ní několik zajímavostí o Bechyni a zámku, Čertovy zdi a vstupujeme do lesa.

Po pravé straně nás teď celou cestu bude doprovázet dřevěná ohrada obory, jak jsme vyčetli již dopředu z mapy. V ní se kdysi proháněla lesní zvěř a i dnes není prázdná. Při troše štěstí je možné zahlédnout daňky a muflony.  Ti se ale spíše zdržují dále od cesty, kde mají větší klid a nepřijdou do kontaktu s lidmi.

cestou z Bechyně k visuté lávce kolem obory

Místy jdeme těsně vedle břehu Lužnice, což nám umožňuje nádherné výhledy na protější stranu řeky, nad níž se pnou vysoká skaliska.

cestou k visuté lávce podél řeky Lužnice

I na naší straně přicházíme k zajímavé věci. Jsou jimi obrovské kameny, které vyčnívají z břehu do řeky, jakoby nahrazovaly dřevěná mola. Říká se jim prý psí kameny, sice nevíme proč, ale jejich název „potvrzuje“ poměrně velký hafan, který se právě vykoupal v řece, vylezl po těchto kamenech na břeh a teď se žene přímo na nás. Asi bychom je teď také tak pojmenovali. Pes nás nezakousl a tak můžeme jít dále.

psí kameny na cestě k visuté lávce

Na druhém břehu se objevuje kemp a chatové tábořiště Židova strouha, což naznačuje, že se už pomalu blížíme k cíli.

na druhém břehu se objevuje kemp a chatové tábořiště Židovská strouha

A také, že jo. Za chvilku cestu zatarasí obrovská skála, kterou lze zdolat pouze po visuté lávce. Vchází se na ní z levé strany po dřevěných schůdkách.

visutá lávka u Židovy strouhy

Najednou se ocitáme nad hladinou Lužnice. Lávka se line podle tvaru skály.

Naproti je vidět ústí do Židovy strouhy, další atraktivní místo, které stojí za návštěvu.

pohled z visuté lávky k ústí Židovy strouhy

Tuto visutou lávku zde postavili ve 30letech 20.století členové Klubu českých turistů Bechyně jako součást tehdejší Franzlovy stezky. Nedávno byla visutá lávka kompletně zrekonstruována. Byly vyměněny podlahová prkna, opraveno dřevěné zábradlí a celá lávka dostala nový nátěr. Vzhledem k špatné přístupnosti k lávce byla oprava celkem náročná a materiál musel být přivážen po řece ve člunu. Takže nyní je naprosto bezpečná a určitě nehrozí propad skrz shnilou plaňku do řeky.

visutá lávka u Židovy strouhy

Na zdejším ukazateli nás ještě zaujala směrovka na Červený mlýn, vzdálený odtud 2km. Jsme zvědaví, jak takový Červený mlýn asi vypadá a tak si prodlužujeme výlet.

rozcestník u visuté lávky

Po obou stranách Lužnice míjíme střídavě tábořiště s chatičkami, převážně nyní osídlené hlavně rybáři. Mineme Hvožďany, kde nás láká nabídková tabule jídla do zdejší přírodní restaurace. Zatím nemáme potřebu a tak pokračujeme dále.

tábořiště cestou k Červenému mlýnu

Po chvilce přicházíme ke žluté kapličce sv. Vojtěcha a už vidíme i Červený mlýn, ale ten je na druhém břehu Lužnice. Pro nás trošku překvapivé, když byla směrovka k mlýnu na naší straně.

Červený mlýn

Nevadí, je tu posezení a informační tabule, z které se dozvídáme o mlynářích Červeného mlýnu a také pověst o kapličce se zjevením strašidelného psa.

kaplička sv.Vojtěcha

Další výlety v okolí

Zobrazit vše
    Pomník amerických letců k Kaplice

Asi 5 km jižně od jihočeského města Kaplice se poblíž silnice E55 nachází pomník pětice letců USA, kteří se zachránili z poškozeného bombardéru a následně byli zavražděni 9.12.1944 v místě nynějšího pomníku.

Městské opevněné v Třeboni

Zbytky městského opevnění v Třeboni je možno spatřit na okraji zámeckého parku pod ulicí Novohradskou, která vede po náspu, na jehož druhé straně se rozkládá rybník Svět.

Pozůstatky koněspřežky poblíž Velešína

Jedním z míst, kde lze spatřit pozůstatky koněspřežky z Lince do Českých Budějovic je nedaleko Velešína u osady Holkov. Nachází se zde zachovalý násep a mostek s dřevěnými kolejnicemi.

Schwarzenberská hrobka v Třeboni

Schwarzenberská hrobka jako novogotická kaple byla postavena na území obce Domaním v těsné blízkosti Třeboně v letech 1874-1877. Nachází se v třeboňském parku jihovýchodně od rybníka Svět.

Kamenná pyramida nad Pasekami v Novohradských horách

Uměle vytvořený kamenný útvar se nachází nad osadou Paseky poblíž Horní Stropnice v přírodním parku Novohradské hory. Je celoročně přístupný veřejnosti.