Kategorie

Nadmořská výška

482 m n. m.

Popis

Srdov je výrazný čedičový vrch nacházející se v sousedství dominantního Oblíku v Chráněné krajinné oblasti České středohoří, konkrétně její západní části – Lounském středohoří.

• Článek
  • Jak cestovat
  • Praktické
  • Mapa
  • Fotogalerie
  • Srdov se nachází cca 7 km od Loun. Je o 27 m nižší, než sousední Oblík. V krajině je rovněž nápadný, v porovnání s Oblíkem však není tak rozlehlý, je štíhlejší a jeho vrchol tvoří protáhlý hřeben.

České středohoří – vrch Srdov

Pro výchozí bod výšlapu na Srdov jsem zvolil ves Mnichov, kde je možno parkovat v blízkosti kapličky. Trasa po zeleném turistickém značení, která vede na Oblík, posloužila i mně. Cca 40 metrů před místem, kde se zelené značení stáčí vpravo k Oblíku, je nutno z této trasy odbočit vlevo a nejprve po poměrně pohodlné cestě a později po úzké pěšině dojít až k úpatí Srdova.

Stoupání na vrchol Srdova je poměrně obtížné, strmější, než na Oblík, neboť směřuje přímo k vrcholu. Ve vlhku pak může být nebezpečný zejména sestup, neboť může snadno dojít k podklouznutí a pádu.

Příjemným zážitkem je procházka po hřebenu Srdova až na jeho mírně vyvýšený severovýchodní vrchol.

České středohoří – vrch Srdov

Odtud je možno sejít do sedla a pokračovat dále výstupem na Brník nebo v sedle odbočit po pěšině vlevo a vrátit se zpět do Mnichova nebo do Charvatců po některé z polních cest. Soudím, že tato trasa v opačném směru může dobře posloužit k výstupu na Srdov, Byť prochází lesíkem, přijde mi jako pohodlnější a bezpečnější.

Za dobého počasí je ze Srdova nádherný kruhový výhled. Na jihu je možno spatřit město Louny, vrchy Oblík a Raná, jihozápadně vrch Milá a elektrárnu Počerady v dáli pak hřeben západní části Krušných hor a před ním elektrárny Prunéřov a Tušimice. Západním směrem vrch Dlouhá hora a za ním město Most, vrchy Zlatník a Bořeň, vpravo vrch Číčov.

Severním směrem se nachází v popředí dva Křížové vršky, za nimi Libčeves a vrchy Vraník a Kamýk. Více na východ je vidět Milešovka, Lipská hora a zřícenina hradu Oltářík. Severovýchodně se nachází zřícenina hradu Košťálov a v dáli Sedlo (4. nevyšší hora Českého středohoří). Východním směrem je krásný výhled na Hazmburk a horu Říp. Část fotek, které jsem na Srdově pořídil, uvedu následně v samostatném albu.

Další výlety v okolí

Zobrazit vše
    Kamenná slunce

Unikátní geologický útvar s ukázkou výsledků sopečné činnosti.

Kostel sv. Petra a Pavla v Želkovicích

Obec Želkovice se nachází na území Českého středohoří v okresu Louny. Obcí prochází silnice č. 1/15, spojující města Most a Lovosice. Kostel sv. Petra a Pavla stojí na návrší západně od obce.

vrcholová kniha Milá

Skalnatý čedičový vrch Českého středohoří s úžasnými výhledy na okolní krajinu.

Vrchol Oblík

Autem jsme jeli přes Louny pod vrchol Oblík, kde jsme po turistické značce vyrazili směrem na vrchol

Národní přírodní rezervace Bořeň

Nápadná skalnatá hora, tyčící se nad údolím řeky Bíliny nad silnicí spojující města Most a Bílina je výraznou dominantou zdejší krajiny. Nejen samotná hora, ale i její nejbližší okolí je od roku 1977 chráněnou Národní přírodní rezervací.